Tuesday, January 4, 2011

ေနလို႕ပိုေကာင္းခ်င္ပါတယ္

တစ္ရက္မွာ စာေပနယ္က ဆရာတစ္ဦးက ကၽြန္ေတာ့္ကိုဆံုတာနဲ႕ ဒီလိုႏႈတ္ခြန္းဆက္ပါတယ္။ `ေဟ့ ခင္ဗ်ား ႏုိင္ငံေရးေဆာင္ပါးေတြေရးေနတာေတြ႕တယ္ ဘယ္လိုလဲ ၀င္ေကာအေရြးခံဖို႕အစီအစဥ္မရွိဘူးလား ´ တဲ့။
ကၽြန္ေတာ္က သူ႕ကိုဒီလိုျပန္ေျပာခဲ့ပါတယ္။
` ကၽြန္ေတာ္ျပည္သူ႕ေခတ္မွာ ေရးခဲ့တဲ့ စာေပအႏုပညာသမားဆိုတာ ဆိုတဲ့ေဆာင္းပါးကို ဆရာဖတ္ရလား ´
` ဖတ္မိပါတယ္´
` အဲဒါဆိုရွင္းေနၿပီပဲ ကၽြန္ေတာ့္ေဆာင္းပါးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ့္သေဘာထားရပ္တည္ခ်က္ကို အတိအလင္းေရးထားၿပီးသားပါ ကၽြန္ေတာ္ဘယ္ေတာ့မွေရြးေကာက္ပြဲ၀င္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမား လုပ္မွာမဟုတ္ဘူး´
ဒီေတာ့ သူက
` ဒါနဲ႕မ်ားဗ်ာ ဘာျဖစ္လို႕ ကုိယ့္ထမင္းကိုယ္စားၿပီး ျပႆနာမ်ားတဲ့ ဟာေတြ ၀င္ေရးေနရတာလဲ သူမ်ားေတြက ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႕လုပ္ေနၾကတာ ဆရာရဲ႕ ခင္ဗ်ားကဘာလိုခ်င္လို႕လဲ ´
ကၽြန္ေတာ္သူ႕ေမးခြန္းကို သေဘာက်ၿပီးၿပံဳးမိလိုက္ပါေတာ့တယ္။ဘာ လိုခ်င္လို႕လဲ .. တဲ့။ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ ကုိယ္လုပ္ခ်င္တာေတြကိုလုပ္ခဲ့၊ျဖစ္ခ်င္တာေတြလည္းအတန္အသင့္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။အဲဒီျဖစ္ခ်င္တဲ့အထဲ အမတ္ ဆိုတာမ်ိဳးမပါခဲ့။နည္းနည္းေလးမွ စိတ္ကူးယဥ္လို႕မရခဲ့တဲ့ဘ၀မုိ႕ တပ္မက္စိတ္လံုး၀မရွိပါ။ဒါဆို ႏီုင္ငံေရးစာေတြ၊အျမင္ေတြဘာလို႕ေရးေနရတာလဲ လို႕ မသိသားထပ္ေမးလာခဲ့ရင္ `ေရးဖို႕လိုအပ္လို႕၊မေရးရမေနႏိုင္လို႕
ပဲ ေျဖပါရေစ။ကၽြန္ေတာ္တို႕ စာေပသမားေတြတန္ဖိုးအထားဆံုးက အသိဥာဏ္ပညာပါ။အသိဥာဏ္ပညာနဲ႕ဖြဲ႕စည္းေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတစ္ရပ္ေပၚထြန္းလာေရးအတြက္ ကိုယ့္အျမင္ကိုယ့္အေတြးေတြကို အျပဳသေဘာနဲ႕စဥ္ဆက္မျပတ္
ေရးေနတာပါ။ဘာလိုခ်င္လို႕လဲ ဆိုတဲ့ ခုနကမိတ္ေဆြရဲ႕ အေမးကို ကုိယ့္ဖါသာေမးၾကည့္ေျဖၾကည့္ပါတယ္။ဆိုပါေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕လိုခ်င္တဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၊လိုခ်င္တဲ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္၊လူမႈေရးစနစ္၊အစစျပည့္စံုသြားပါၿပီဆိုပါေတာ့ မင္းဘာလုပ္မလဲ လို႕ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေမးခြန္းထုတ္မိပါတယ္။ေသခ်ာတဲ့အေျဖ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရွိၿပီးသားပါ။အဲဒီအခါက်ရင္ ကၽြန္ေတာ္ စာဆက္ေရးမယ္။တစ္ခါတစ္ေလ ဗီဒီယုိရုိက္မယ္။အဆင္ေျပရင္ ရုပ္ရွင္ရုိက္မယ္ ဗ်ာ။ႏို႕ ခုေကာ ဘာလုပ္ေနလဲ လို႕ ေမးရင္ ခုလဲ အဲဒါေတြလုပ္ေနတာပါဘဲ။ဒါဆို ဘာထူးလို႕လဲ လို႕ ဆက္ေမးစရာရွိပါတယ္။ ထူးမယ္လို႕ယံုၾကည္လို႕ေပါ့။ဒီမုိကေရစီ ရၿပီးရင္၊တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီေခတ္သစ္ႀကီးမွာ ဒါ့ထက္ ေနလို႕ပိုေကာင္းမယ္လို႕ ေလးနက္စြာ ရုိးသားစြာယံုၾကည္လို႕ေပါ့ လို႕ပဲေျဖခ်င္ပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႕အားလံုး ေနလို႕ပိုေကာင္းခ်င္စိတ္နဲ႕ အေျပာင္းအလဲေတြကို လုပ္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္လား ။
ဟိုးသမိုင္းဦးဘံုေျမေခတ္ ကေန ခုခ်ိန္ထိျပည္သူလူထုအမ်ားစု ယံုၾကည္စြာနဲ႕ ေခတ္အဆက္ဆက္ရုန္းကန္ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ယံုၾကည္မႈ က ပိုမိုေနလို႕ေကာင္းတဲ့ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းပါ။


သမိုင္းဦးဘံုေျမေခတ္မွာသဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္ေတြ၊သားရဲတိရစၧန္ေတြရဲ႕ျခိမ္းေျခာက္မႈေတြ၊တျခားေသာ
လူမ်ိဳးစုေတြရဲ႕တိုက္ခိုက္မႈေတြကို ဦးေဆာင္ကာကြယ္ေပးခဲ့တဲ့သူရဲေကာင္းေတြကိုေခါင္းေဆာင္
တင္ေျမာက္တာကစၿပီးပေဒသရာဇ္စနစ္ဆိုတာႀကီးေပၚလာရတယ္။
ပေဒသာရာဇ္ေတြတဦးတေယာက္တည္းမစြမ္းေဆာင္ႏိုင္တာကို ၀ိုင္း၀န္းေထာက္ပံ့ေပးရင္း သူတို႕လုိခ်င္တဲ့ မွ်တတဲ့အခြင့္အလမ္းေတြကို ေတာင္းဆိုညွိႏိႈင္းရာကေန သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္စနစ္ကေန စည္းမ်ည္းခံဘုရင္စနစ္ တနည္းအားျဖင့္ ပါလီမန္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ ေပၚလာခဲ့တယ္။အဲဒီကာလေတြတုန္းက ပါလီမန္ဆိုတာလည္း ဘုရင္ေတြ၊အနီးအပါးကေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ နယ္စားပယ္စားေတြ၊ၾသဇာကိတၱိမႀကီးတဲ့ ေျမရွင္ႀကီးေတြပဲတက္
ခြင့္ရခဲ့တဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအေဆာက္အအံု သာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဟာ စီးပြားေရးစနစ္နဲ႕ကင္းကြာလို႕မရခဲ့ေလေတာ့ အဲဒီေခတ္မွာ အဓိကစီးပြားေရးျဖစ္တဲ့ လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရးရဲ႕အဓိကအေျခခံ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳးလို႕ရတဲ့ေျမယာေတြကို အမ်ားႀကီးပိုင္ဆိုင္တဲ့ေျမရွင္ႀကီးေတြဟာၾသဇာလႊမး္မိုးခဲ့တယ္။အဲဒီေခတ္စနစ္ကို ေျမရွင္ပေဒသရာဇ္စနစ္ လို႕သတ္မွတ္ခဲ့ပါတယ္။
ေျမရွင္ေတြကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ဥပေဒေတြကို အုပ္ခ်ဳပ္သူပေဒသရာဇ္ေတြနဲ႕ အက်ိဳးတူခံစားေနတဲ့ေျမရွင္ႀကီးေတြက အက်ိဳးတူခံစားႏိုင္ဖို႕ အတူတကြပူးေပါင္းေရးဆြဲခဲ့ၾကတယ္။သူတို႕ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ဥပေဒဟာ သူတို႕အက်ိဳးစီးပြားကိုပဲေရွ႕ရႈကာကြယ္ထားတယ္ ဆိုတာအထူးတလည္ေျပာစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။အဲဒီကမွတဆင့္ စက္မႈထြန္းကားတဲ့ေခတ္ႀကီး
ကိုေရာက္ခဲ့တယ္။နည္းပညာေတြအၿပိဳင္းအရုိင္းတိုးတက္ထြန္းကားလာမႈေပၚအေျခခံၿပီး စီးပြားေရးစနစ္ဟာ
ေျပာင္းလဲခဲ့ျပန္တယ္။ေျမယာပိုင္ဆိုင္မႈေပၚမူတည္ၿပီး ၾသဇာအာဏာႀကီးမားမႈေတြက ေရြ႕လ်ားနိမ့္ပါးသြားခဲ့ၿပီး စက္ရုံေတြ၊ကုန္ပစၥည္းေတြ၊ထုတ္လုပ္ဖို႕ အရင္းအႏွီးေတြပိုင္ဆိုင္တဲ့ ၾသဇာႀကီးထြားလာေစတဲ့ အရင္းရွင္စီးပြားေရးစနစ္
ဆိုတာေပၚလာျပန္ပါတယ္။အရင္းရွင္ေခတ္မွာ အရင္းရွင္ေတြဟာပါလီမန္ထဲက ေျမရွင္ေတြေနရာမွာ၀င္ယူလာတဲ့
အေလ်ာက္ ဥပေဒကိုလည္းသူတို႕အက်ိဳးစီးပြားကိုေရွ႕ရႈတဲ့ ဥပေဒေတြနဲ႕အစားထိုးျပဌာန္းခဲ့ၾကပါတယ္။အရင္းရွင္ေခတ္မွာ အစိုးရ၊ပါလီမန္နဲ႕စစ္တပ္ဟာ အရင္းရွင္ေတြနဲ႕ သူတို႕ရဲ႕ပိုင္ဆိုင္မႈေတြကိုကာကြယ္ေပးရတယ္။ကုန္ၾကမ္းရဖို႕၊ကုန္ေခ်ာေတြျပန္ေရာင္းဖို႕ စသျဖင့္ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြနဲ႕ မမွ်တတဲ့ဥပေဒေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳးျပဌာန္းၿပီး ကမၻာ့ႏိုင္ငံငယ္
ေလးေတြကို ႏိုင့္ထက္စီးနင္းသိမ္းပိုက္ကၽြန္ျပဳတဲ့ ကိုလိုနီစနစ္ႀကီးပါ အရင္းရွင္စနစ္ရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲေပၚလို႕လာပါတယ္။
အဲဒီကမွ အစြန္းေရာက္ နာဇီ၀ါဒ၊ဖက္ဆစ္၀ါဒဆိုတဲ့ ေခ်ာက္ကမ္းပါးေတြအထိ အရင္းရွင္စနစ္ဟာ က်ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ လူနည္းစု ေျမရွင္ေတြ၊အရင္းရွင္ေတြရဲ႕ဖိႏွိပ္မႈကို ခံခဲ့ရတဲ့ျပည္သူေတြဟာ သူတို႕ရဲ႕ဘoေတြအမွန္တကယ္
လြတ္ေျမာက္လိုတဲ့ဆႏၵေတြနဲ႕ လူတန္းစားလြတ္ေျမာက္ေရး ဆိုၿပီး ဆိုရွယ္လစ္စနစ္၊ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ ေတြကို ေဖၚေဆာင္တိုက္ပြဲ၀င္လာၾကပါတယ္။လယ္လုပ္သူတုိင္းလယ္ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရေရး၊အလုပ္လုပ္သူတိုင္းမွ်တတဲ့အလုပ္ခ်ိန္၊လုပ္အားခေတြရေရး အဲဒီလို တိုက္ပြဲ၀င္လာရင္းနဲ႕ပဲအစြန္းေရာက္အေတြးအေခၚေတြနဲ႕ အစြန္းေရာက္လူတန္းစားကိုေရွ႕တန္းတင္၊ပါတီကိုေရွ႕တန္းတင္၊ေတာ္လွန္ေရးကိုေရွ႕တန္းတင္၊ေခါင္းေဆာင္ႀကီးကိုေရွ႕တန္းတင္၊တဦးခ်င္း၊တေယာက္ခ်င္း၊တသီးပုဂၢလလြတ္လပ္ခြင့္ေတြ ဆိတ္သုဥ္းလြန္းမကဆိတ္သုဥ္းၿပီး အဲဒီအစြန္းေရာက္စနစ္တခုလည္း က်ဆံုးခဲ့ရျပန္ပါေတာ့တယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေမြးလာတဲ့အခ်ိန္ကာလေတြမွာေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ၁၉၇၄ ျပည္သူ႕ဆႏၵခံယူပြဲေတြက်င္းပၿပီး မဲရုံကိုသြားၾကစို႕ေၾကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႕ ညံေနခဲ့ေလရဲ႕။`သာယာ၀ေျပာ၍ ကုိယ္က်င့္တရားေကာင္းမြန္ေသာ ေလာကလူ့႕ေဘာင္သစ္ႀကီးကိုတည္ေဆာက္ရန္ ´ တဲ့။ဆိုရွယ္လစ္ပန္းတိုင္ကို သြားရင္းသြားရင္း လူထုေကာင္းစားေရးမွသည္ လူတစုေကာင္းစားေရးျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီးက်ဆံုးခဲ့ပါတယ္။
ခုတခါမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕တိုင္းျပည္ဟာ ဒီမိုကေရစီေခတ္သစ္ဆီသို႕ ဆိုတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႕ အေျပာင္းအလဲအခ်ိဳး
အေကြ႕ေတြ ေျပာင္လဲခ်ိဳးေကြ႕လို႕ေနျပန္ပါၿပီ။ျပည္သူလူထုအမွန္တကယ္လိုခ်င္တာက ေအးခ်မ္းျပည့္စံုတဲ့ဘ၀ပါ။
က်န္းယီမူ(Zhang Yimou)ရဲ႕ တူလစ္ဖ္(To Live)ကိုၾကည့္ရေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ လူေတြ၊ေအာက္ေျခလႊာအုပ္ခ်ဳပ္ခံ
ျပည္သူေတြ ရုန္းကန္ရတဲ့ဘ၀ေတြကို ေပၚလြင္ေအာင္၊ပီျပင္ေအာင္ျပသြားလိုက္တာ။အိမ္ႀကီးရခိုင္သူေဌးသားဘ၀ကေန ေလာင္းကစားနဲ႕ဘ၀ပ်က္ခဲ့တဲ့လူတေယာက္၊သားမယားက သူ႕ကိုစြန္႕ပစ္သြားတယ္။အျမင္မွန္ရၿပီး ဘ၀ကိုရုပ္ေသးဆရာ
ဘ၀နဲ႕ ျပန္ စေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကူမင္တန္တပ္ေတြက သူ႕ကိုေခ်ာဆြဲသြားၿပီး သူတို႕တပ္ထဲ ရုပ္ေသးျပခိုင္းတယ္။ေရွးေခတ္ သူရဲေကာင္းစစ္ဘုရင္ႀကီးေတြဇာတ္ကို ကူမင္တန္အရာရွိႀကီးေတြ သိပ္ႀကိဳက္သိပ္အားေပးခဲ့ၾကေပါ့။အဲဒီကေန စစ္ပြဲမွာ ေမာ္စီတုံးတို႕ ကြန္ျမဴနစ္တပ္နီလက္ေအာက္ေရာက္သြားျပန္ေတာ့ အဲဒီစစ္ဘုရင္ဇာတ္ထုပ္ ကိုသိမ္းၿပီး အလုပ္သမားထုႀကီးလြတ္ေျမာက္ေရးဇာတ္ေတြခင္းခဲ့ ကခဲ့ရျပန္တယ္။ေနာက္ သူ႕သားသမီးဇနီးေတြနဲ႕ျပန္ဆံုၿပီး ဘ၀ကို စနစ္က၊ေခတ္က သတ္မွတ္ေပးတဲ့အတိုင္း ဆက္ခဲ့ၾကတယ္။သူ႕ဇနီး ေျပာတဲ့စကား ရင္နင့္စရာ၊ျပည္သူေတြအားလံုးကို ကုိယ္စားျပဳေလရဲ႕။
` ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ က်မတို႕မိသားစုေလး အတူတူေအးေအးခ်မ္းခ်မး္လုပ္ကိုင္စားေသာက္လို႕ရတယ္ ထမင္းေလးနပ္မွန္စားေနရတယ္ဆိုေတာ္ပါၿပီ ရွင္ ´ တဲ့။
ကြန္ျမဴနစ္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးေအာက္မွာ တရုတ္လူမ်ိဳးတို႕ရဲ႕ထုံးစံအတိုင္းဆြံ႕႔အေနတဲ့သူတို႕သမီးေလးအတြက္ သတို႕သားေလာင္းရွာၾကရတယ္။ရမယ့္ရေတာ့ သူတုိ႕ထက္ အရမး္ကို အဆင့္ျမင့္တဲ့ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေကဒါ
လူငယ္တေယာက္ကိုရတယ္။လူငယ္ကေျခတဘက္ေတာ့မသန္ဘူး။ပါတီေကဒါေခါင္းေဆာင္လူငယ္ေလးဟာ သူတို႕သမီးေလးကို ျမန္ႏိုးရွာပါတယ္။ဒါေၾကာင့္ သတို႕သမီးတင္ေတာင္းတဲ့ခန္း၀င္ပစၥည္းအေနနဲ႕ ဥကၠ႒ႀကီးေမာ္ ရဲ႕ဓါတ္ပံုနဲ႕ေတာင္ တင္ေတာင္းခဲ့ေလရဲ႕။ဥကၠ႒ႀကီးရဲ႕ ဓါတ္ပံုကိုၾကည့္ၿပီးသူတို႕လင္မယား တေယာက္မ်က္ႏွာ
တေယာက္ၾကည့္တဲ့အမူအရာေလးေတြက သိပ္ထိပါတယ္။ တူလစ္ဖ္ တဲ့။ရွင္သန္ေနထိုင္ခြင့္ရဖို႕ က သာမန္ျပည္သူေတြအတြက္အေရးအႀကီးဆံုးပါ။ဘယ္စနစ္ေျပာင္းေျပာင္း၊ဘယ္ေခတ္ေျပာင္းေျပာင္း အဲဒီ
ျပည္သူေတြကို တကယ္ကိုယ္စားျပဳ၊တကယ္ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးႏိုင္တဲ့စနစ္ျဖစ္ဖုိ႕ ေခတ္ျဖစ္ဖို႕ကအေရးအႀကီးဆံုးပါ။
ေျပာရရင္ ျပည္သူေတြမွာ ပုဂၢိဳလ္စြဲ၊ဂိုဏ္းဂဏစြဲ၊၀ါဒစြဲစနစ္စြဲမရွိပါဘူး။အာဏာကို လက္၀ယ္ကိုင္ထားတဲ့သူေတြဟာ ျပည္သူလူထုအတြက္ကိုသာေရွ႕တန္းတင္၊ျပည္သူလူထုကို ဦးထိပ္ထားၿပီး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးဖို႕၊ျပည္သူေတြပိုင္ဆိုင္တဲ့ ဒီမိုကေရစီအခြင့္အေရးေတြအမွန္တကယ္ေပးဖို႕၊ျပည္သူေတြကိုေရွ႕တန္းတင္ဖို႕သာလိုပါတယ္။
သမိုင္းမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ လူတစုေကာငး္စားေရးကိုကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တဲ့ ေျမရွင္စနစ္ဆိုးႀကီးေတြ၊အရင္းရွင္စနစ္ဆိုးႀကီးေတြ၊ပေဒသရာဇ္စနစ္ဆိုးႀကီးေတြဟာ ဒီကမၻာေျမေပၚကေနကြယ္ေပ်ာက္သြားသင့္ၿပီး၊ဘယ္ေတာ့မွလည္းျပန္မလာသင့္ေတာ့ပါဘူး။
ေစ်းကြက္စီးပြားေရးစနစ္ဆိုတာ ၁၉ ရာစုတုန္းကေပၚလာခဲ့တဲ့ အျမတ္ အျမတ္ အျမတ္ လို႕ေရွ႕တန္းတင္၊လူတစုေကာင္းစားေရးသာေရွ႕ရႈတဲ့ စနစ္မ်ိဳး လံုး၀ လံုး၀မဟုတ္ရပါဘူးလို႕ ထပ္ေလာင္းေျပာရင္း ျပည္သူေတြေနလို႕ပိုေကာင္းမယ့္ ေခတ္သစ္ႀကီးကိုေမွ်ာ္လင့္ေနမိေၾကာင္းပါ ။ ။





ခ်ိဳတူးေဇာ္





ေပၚျပဴလာႏ်ဴးစ္ ဂ်ာနယ္ ။ အတြဲ ၂ ၊ အမွတ္ ၄၃ ။

No comments:

Post a Comment